woensdag 21 september 2011

Vrouw vindt pad in zak sla

Een vrouw schrok zich een hoedje toen ze in een verpakking sla plots een beest zag. De verpakking lag al een week in de koelkast maar de pad leefde nog.

Sofie Isaksson uit Örebro schrok toch wel even toen ze het beestje in de zak zag zitten. "Ik schrok en begon te gillen. Ik liet de zak vallen en riep mijn dochtertje dat ze moest komen kijken", aldus Isaksson. "Ik dacht dat er een rat in de zak zat". Het beestje leek dood. "Het zat stijf en stil met gesloten ogen in de zak. Ik dacht dat het dood was maar plots kwam er leven in. Ik denk dat het diertje een beetje bevroren was."

Isaksson had al drie keer sla uit de zak gehaald maar het diertje niet opgemerkt. "Het was een grote zak en ik haalde er alleen de bovenste blaadjes sla uit. Daarna blies ik eens in de zak. Mijn vader heeft me geleerd dat ik de sla zo langer eetbaar kan houden." Haar dochtertje wil de amfibie houden maar dat vindt haar moeder niet zo'n goed idee.

Volgens Ted Stenshed, CEO van Sydgrönt, het bedrijf dat de sla verkoopt, is de pad het levende bewijs van kwaliteit. Alleen groenten die in een gezonde omgeving en op een natuurlijke manier gekweekt worden, kunnen padden bevatten, reageert Stenshed. De oogst van de kroppen gebeurt machinaal en zo kunnen de beestjes onopgemerkt in een verpakking belanden. Naast het nieuwe huisdiertje krijgt de familie ook een aankoopbon cadeau van het groentenbedrijf.

Geen opmerkingen: