vrijdag 14 oktober 2011

Man eet al dertig jaar doodgereden dieren

De Brit Jonathan McGowan houdt er een bijzonder dieet op na. De man eet namelijk al dertig jaar doodgereden dieren. "Dan weet ik wat in naar binnen sla", zegt hij in de Daily Mail . "Ik heb geen vertrouwen in het vlees dat in de supermarkt te koop is".
 
De 44-jarige taxidermist doodt nooit zelf dieren. "Ik eet enkel dieren die ik dood vind langs de kant van de weg of in het bos". Hij was veertien toen hij voor het eerst een dode adder naar binnen speelde. "Die smaakte niet al te best, maar mijn nieuwsgierigheid was geprikkeld".

Vers
"Overal waar ik kwam op de buiten struikelde ik als het ware over dode dieren. Vissen langs de waterkant, doodgeschoten wild of beesten die waren doodgereden. Toen ik de kadavers opensneed, zag ik vers organisch vlees. Alleszins verser dan de voorverpakte rommel die je doorgaans in de supermarkt aantreft", aldus McGowan.

Als plattelandsjongen vond hij de dieren op de boerderij ronduit smerig. "Ik zag hoe slachtdieren werden behandeld op de veemarkten en in de slachthuizen. Dat zinde me helemaal niet".

Stoofpotje van uil
In de loop der jaren is Jonathan McGowan een ware expert geworden in het bereiden van doodgereden dieren. Zijn stoofpotje van uil of gefrituurde rat worden naar verluidt fel gesmaakt in zijn vriendenkring. Om nog te zwijgen van zijn in de pan gebakken langpootmuggen met olijfolie, selder en rozijntjes. Smakelijk.

Geen opmerkingen: