vrijdag 7 oktober 2011

Politie arresteert 76-jarige na achtervolging tegen 15 km/u

De Britse politie heeft dinsdag een 76-jarige vrouw gearresteerd in wat zonder twijfel de traagste achtervolging aller tijden moet zijn. Nadat Caroline Turner een rotonde langs de verkeerde kant opreed en andere automobilisten in gevaar bracht, zette de politie een achtervolging in over een afstand van maar liefst 27 kilometer. Soms reed het besje niet sneller dan 15 kilometer per uur. Pas toen een agent naast haar wagen kwam lopen en tegen het raampje tikte, ging ze aan de kant.
 
Caroline Turner kwam terug van een vriendin toen ze met haar Ford Fiesta een rotonde opdraaide in Weeley in het graafschap Essex. Helaas deed ze dat in de verkeerde richting en moesten andere chauffeurs allerhande toeren uithalen om ongelukken te vermijden. Nadien reed ze een tweebaansweg op. De politie zat haar al snel op de hielen, maar zelfs de blauwe zwaailichten konden haar niet overtuigen om aan de kant te gaan staan.

Volgens de agenten die in de achtervolging betrokken waren, reed de vrouw op geen enkel moment sneller dan 30 km/u. Pas na meer dan een uur kon ze tegengehouden worden. Al was dat niet met volle goesting. Toen een agent naast haar kwam gelopen en op haar raampje tikte, weigerde ze te stoppen. "Er valt niks te zeggen. Ik ga naar huis", riep ze naar verluidt. Uiteindelijk ging ze toch aan de kant en werd ze prompt gearresteerd. Ze moest zelfs de nacht in de cel doorbrengen omdat de agenten bang waren dat ze een ongeluk zou veroorzaken als ze zou worden vrijgelaten.

Roekeloos rijgedrag
De dag nadien verscheen ze al voor de rechter, die haar een rijverbod van een jaar oplegde. Ze kreeg ook een boete van 100 pond (115 euro) voor roekeloos rijgedrag en het weigeren te stoppen voor de politie. Turner, die haar echtgenoot vijf weken geleden verloor en zes kleinkinderen en acht achterkleinkinderen heeft, weet haar rijgedrag aan de slechte verlichting op straat.

"Normaal gezien ben ik een voorzichtig in het verkeer en neem ik geen risico's", vertelde ze aan de rechter. "Ik wil mezelf niet goedpraten -mijn rijgedrag was niet zoals het moest zijn- maar de verlichting op straat was niet geweldig en ik ben de verkeerde kant opgedraaid", vertelde ze aan de Daily Mail. "Ik was verrast toen die agent plots op mijn raampje tikte. Ik ga zeker niet stoppen met autorijden, maar het komende jaar zal ik de bus moeten nemen.

Geen opmerkingen: