woensdag 19 oktober 2011

Slaapseks bezorgt koppel dat al 1,5 jaar probeerde eerste baby

Een koppel dat al anderhalf jaar probeerde om een baby te verwekken was het ongeloof nabij toen dat eindelijk gelukt was terwijl de man in slaap was. Ryan en Dee Harris, uit het Engelse Basingstoke, dachten net een vruchtbaarheidsbehandeling te starten en hielden een -verplicht- dagboek bij van elke keer dat ze seks hadden. Groot was dan ook de verbazing toen Dee leerde dat ze zwanger was geraakt op een moment dat Ryan aan het slapen was.
 
Blijkt nu dat Ryan lijdt aan de zeldzame aandoening 'sexsomnia' of slaapseks, waarbij iemand gedurende zijn of haar slaap seksuele handelingen verricht. Het was niet de eerste keer dat hij de 25-jarige Dee wakker maakte voor seks terwijl hij zelf niet bij volle bewustzijn was. "Als ik terugkijk in mijn dagboek moet het die keer gebeurd zijn toen ik halfwakker was en Ryan zelfs helemaal aan het slapen was", aldus Dee. "Hij nam me dus als het ware als verrassing, wat dit hele verhaal toch wel een grappig kantje geeft."

Seks intenser
Dee herinnert zich nog de eerste keer toen Ryan aan slaapseks deed. "Ik stuurde hem de volgende morgen een sms met de boodschap dat het fantastisch was geweest de voorbije nacht. Hij antwoordde dat hij niet wist waarover ik het had. Hij kan het zich nooit herinneren, maar de seks is een pak intenser."

Grapje
Het koppel is nu negen jaar samen en hun zoontje Lincoln is zestien maanden jong. Behanger Ryan (28): "Ik dacht eerst dat Dee een grapje maakte toen ze me erover aansprak. Ik wist wel dat ik praatte in mijn slaap, maar niet dat ik ook seks had. Ze zegt wel dat ze van die slaapseks houdt omdat ze langer duurt. Misschien heeft dat dus wel geholpen om de baby te verwekken.

Geen opmerkingen: