dinsdag 24 januari 2012

Vrouw verkracht door tuinkabouters

Een gezin uit het Zimbabwaanse Entumbane heeft al sinds de jaren '80 vijf tuinkabouters. Het ging decennia goed, maar sinds kort hebben de kabouters zich tegen het gezin gekeerd. Zo plast de man des huizes constant bloed uit, terwijl zijn vrouw door de kabouters stelselmatig wordt verkracht.

Malibeni Mhlanga kocht de kabouters jaren geleden van een medicijnman. Zij zouden hem namelijk rijkdom brengen. Sinds de tovenaar dood is, gedragen de kabouters zich als echte trollen. Zelfs buurtbewoners klagen dat vrouwen voortdurend worden aangerand.

"Ik had vijf kabouters", vertelt Mhlanga aan de Zimbabwaanse pers. "Twee zijn echter gebleven. Ik kan niet meer in dit huis wonen. Ik plas altijd bloed en het heeft telkens seks met mijn vrouw."

Vrouw Margaret omschrijft een van de kabouters als een geest die het stel terroriseert. "Hij loopt als een geit", vertelt ze. "Telkens als hij seks met mij heeft, spuug ik bloed en voel ik me moe." Het stel heeft een profeet ingehuurd om de kabouters te verjagen, maar dat heeft niet mogen baten.

Geen opmerkingen: