dinsdag 19 juni 2012

Laat dieren gewoon dieren zijn en geen schietschijf

De Rotterdamse ondernemer Ed Albers heeft 5.000 euro over voor de gouden tip die leidt naar degene die vorige week met pijlen twee schapen raakte in een weiland aan de Amerweg in Lage Zwaluwe.
'Kijk, er zijn natuurlijk ergere dingen in de wereld, maar ik maak me wel zorgen. Vaak beginnen dit soort mensen met schieten op dieren en dan eindigt het met schieten op mensen,' vertelt hij verontwaardigd.
'Laatst was er ook zomaar een koe doodgeschoten in de wei, Waar gaat dat allemaal naartoe? Het eind is langzamerhand zoek. Laat dieren nu gewoon dieren zijn en geen schietschijf.'
Tipgeld De 5000 euro tipgeld bekend maken was lastiger dan Albers had gedacht. 'Ik ben al vanaf zaterdag bezig met de politie, en ik word maar eindeloos doorverbonden. Uiteindelijk werd me aangeraden om maar contact met de pers op te nemen.'
De Rotterdammer is erg begaan met het lot van dieren: 'ik ben geen vegetariƫr of zo, maar dingen als dit met die schapen, de bio-industrie, en de rituele slacht gaat me allemaal erg aan het hart. En ik heb er best 5000 euro voor over als die schapenschutter gepakt wordt.'
'Ik hoop dat hij het een beetje benauwd krijgt door mijn tipgeld. En ja, ik heb er alle hoop op hoor, dat hij snel gepakt wordt. Dit soort dierenmishandeling hoort niet ongestraft te blijven,' besluit Albers.
Een van de slachtoffers van de 'schapenschutter'

Geen opmerkingen: