vrijdag 11 januari 2013

Ontsnapte leeuw blijkt kunstig geschoren hond

Grote paniek, gisteren in het anders zo rustige Norfolk in Virginia. In de centrale van het noodnummer 911 kwamen niet minder dan drie oproepen binnen van mensen die een leeuw door de straten hadden zien lopen. Bleek evenwel dat het om een kunstig geschoren hond ging die een tochtje door de stad had gemaakt.
Het eerste paniektelefoontje kwam er om 10.19 uur. "Er loopt een leeuw rond in Granby Street", sprak een mannenstem. Dan kwam er een vrouw aan de lijn. Ze klonk in paniek. "Het is een kleine leeuw, zowat even groot als een Labrador".
Vijf minuten later al rinkelde de telefoon alweer in de 911-centrale. "Ik zag zonet een dier dat op een kleine leeuw lijkt. Met manen en al", zei de beller. "Misschien is hij ontsnapt uit de dierentuin".
De dispatcher meldde dat hij al eenzelfde oproep had gekregen. "Ik ben niet zeker dat het wel degelijk om een leeuw gaat, maar ik zal de informatie updaten", sprak de operator.
Om 13.19 uur kwam de derde noodoproep binnen. "Ik zag net een baby-leeuw op Colley Avenue en 50th Street. Ik denk niet dat hij gevaarlijk is".
Mascotte Even later werd de paniek gekoeld zonder blazen. Bleek dat Charles, de hond van Daniel Painter, was losgebroken en een tochtje door de stad had gemaakt. De kruising tussen een Labrador en een poedel werd kunstig geschoren en lijkt helemaal op een leeuwtje. Daniel, die het plaatselijke tuincentrum uitbaat, wilde van zijn hond een kopie maken van de mascotte van de Old Dominion University. En dat is, u raadt het al, een leeuw.

Geen opmerkingen: