donderdag 14 oktober 2010

Mannen opnieuw stoerder door financiële crisis

Britse mannen herontdekken hun mannelijkheid door de financiële crisis. Ze laten  hun hydraterende crèmes en manicures staan en gaan meer voor macho.

StoerderDe huidige Britse man is ongeschoren, ongekamd en heeft een onfrissen geur aangezien hij geen deodorant of gezichtscrème meer gebruikt. Uit het onderzoek blijkt tevens dat vier op de vijf mannen nu een stoerder imago aannemen.

Sociaal psycholoog Geoffrey Beattie: "Wanneer de economische tijden hard worden, gaan heren zich meer concentreren op hun primaire mannelijke waarden. In voorgaande crisissen vonden ze andere manieren om hun mannelijkheid te ontwikkelen buiten hun carrière. Nu veranderen ze hun levensstijl en wat ze kopen en proberen ze hun ware aard te wijzigen. De metroseksueel was bezorgd met hoe hij er uit ziet en was niet beschaamd om dit toe te geven. Nu zijn ze meer bezig met hun job en werkloosheid, waardoor het uiterlijk minder relevant is."

Geen opmerkingen: