woensdag 28 september 2011

Vrouwen in lingerie niet welkom op station

Een billboard met daarop een vrouw in een jurkje die verandert in een vrouw in corrigerend ondergoed. De NS vindt dat een ‘erotisch geladen striptease’ en bant deze reclame van Triumph dan ook van de stations. Het is niet de eerste keer dat er ophef ontstaat over blootreclames.

Sloggi trok jaren geleden alle aandacht naar zich toe door mooie, goedgevormde vrouwenbillen op immense billboards te plaatsen. Veilig Verkeer Nederland kon er niet om lachen en eiste een verbod. Het zou de verkeersveiligheid in gevaar brengen doordat weggebruikers enkel nog aandacht hadden voor de goedgevulde onderbroekjes.

De gouden bikini van Hunkemöller op een bord van 200 vierkante meter in Utrecht schoot in het verkeerde keelgat van de ChristenUnie die sprak van de vrouw als lustobject. En lingeriemerk Sapph heeft de Reclame Code Commissie (RCC) ook al de nodige klachten opgeleverd. Deze campagnes zijn te bloot en de modellen te extreem gefotoshopt, vinden tegenstanders.

Lingeriemerk Sapph heeft de Reclame Code Commissie (RCC) ook al de nodige klachten opgeleverd.

Geen opmerkingen: