dinsdag 11 oktober 2011

Moeder geeft borstvoeding in café en vliegt buiten

Een vrouw is uit een supermarkt gezet omdat ze haar baby borstvoedig gaf. De Duitse installeerde zich in het café van het warenhuis en dat kon een verkoopster niet hebben. Ze zette de kersverse moeder meteen aan de deur.

"Ze stapte meteen op me toe en zei dat borstvoeding geven verboden was. Het was volgens haar ongepast voor de klanten van de supermarkt. Ik zat nochtans in een hoekje en lette erop dat niemand mijn borst kon zien", vertelt Patricia Hermanns (31).

"Onze bediende heeft misschien wat te fel gereageerd maar ze zei dat de borst wel degelijk zichtbaar was en dat vond ze niet keurig maar borstvoeding geven is niet verboden in ons café. Ik wil me dan ook mijn verontschuldigingen aanbieden", zegt uitbater Jürgen Aust.

De moeder is niet te praten over het incident. "Ik was nauwelijks binnen toen mijn baby begon te huilen. Ik probeerde Alexander te sussen maar dat hielp niet. Hij had honger en ik had geen andere keuze." Dokter Edith Wolber vindt het buitenzetten van vrouwen die borstvoeding geven nogal hypocriet in een samenleving waar overal naakt te zien is. "Dat borstvoeding geven in het openbaar aanstootgevend zou zijn is toch belachelijk!", zegt ze

Geen opmerkingen: