woensdag 5 oktober 2011

Twitteraars hebben 7 uur nodig om dronken te worden

Wetenschappers van de Amerikaanse Cornell-universiteit die een onderzoek deden rond berichten van Twitteraars, haalden enkele opmerkelijke resultaten uit hun project. Ze analyseerden meer dan 504 miljoen berichten van 2,4 miljoen Twitteraars, staat in Science. 
 
Naast de bevindingen over de gemoedstoestanden van de twitteraars die je enkele dagen geleden op deze site kon lezen, vonden de onderzoekers nog enkele leuke resultaten over het gedrag van de twitteraars.

Zo blijkt dat bacon populairder is dan worst, hoewel het voedsel op hetzelfde moment van de dag wordt geconsumeerd. Bovendien kon uit de tweets duidelijk worden afgeleid dat op weekdagen om 16 uur het tv-programma 'Oprah' werd uitgezonden. 

Het bijzonderste resultaat is nog de samenhang tussen de woorden 'bier' en 'dronken', waarbij het laatste woord gemiddeld zeven uur later voorkwam dan het eerste

Geen opmerkingen: