woensdag 16 november 2011

Gokverslaafde nonnetje

Een non drukte jarenlang geld achterover en verbraste het in gokpaleizen. De zuster gebruikte het geld van een katholieke school in de VS.

De 65-jarige lapte het gebod dat ze niet stelen mag vrolijk aan haar spreekwoordelijke laars en trok op geregelde tijdstippen naar goktenten. Martie Thornton (65) was verantwoordelijk voor de financiƫn van het Iona College in New York. Over een periode van tien jaar stal ze 711.992 euro. De Amerikaanse beschikte over de betaalkaart van de school en ze betaalde met de kaart valse facturen.

De Amerikaanse vocht tegen de gokduivel maar ze trok meer dan haar lief was naar de fonkelende kastjes in de gokholen. De school diende klacht in tegen de zuster. De vrouw moet nu van de rechter een deel van het geld terugbetalen en 2.000 uur taakstraf verrichten. "Ik heb spijt van mijn daden. Ik weet ook dat ik mijn orde ten schande gemaakt heb", sprak de gokverslaafde in de rechtbank.

Geen opmerkingen: