donderdag 8 december 2011

Paaldanseres van 114 kilo: "Ik voel me weer sexy"

LuAyne Barber is niet de eerste de beste paaldanseres. De 26-jarige meet een meter 62 en droog aan de haak laat ze 114 kilo optekenen, maar dat ligt niet aan haar zware garderobe.

LuAyne zit in de paaldanscompetitie en oogst steevast applaus en wolvenkreten. Ze doet de opgelegde spins, lifts, slides en grips net zo goed als haar slanke tegenstandsters. Als tiener was LuAyne cheerleader en nam ze danslessen.

Al vijf jaar
Sinds vijf jaar doet de jonge vrouw uit Hanover, Maryland aan paaldansen onder de artiestennaam Lulu en het is haar grote geluk gebleken. Overdag werkt ze in een garage, maar nadat ze een kind kreeg, wilde ze de extra kilootjes wegwerken.

De schaamte voorbij
"Ik had het altijd al willen proberen, maar ik was bang voor wat de mensen zouden denken. Maar toen ik op mijn eerste paaldansles aankwam en ik iedereen in stilettos en hotpants zag staan, allemaal vrouwen in verschillende maten, voelde ik me al veel beter.

Op school schaamde LuAyne zich om haar lichaam, maar die schaamte is ze rond de paal kwijtgespeeld. "Ik was meteen verkocht. Het was de eerste keer in jaren dat ik me weer sexy voelde.

LuAyne heeft inmiddels twee kinderen en van die extra kilootjes trekt ze zich niets aan. Haar man, de 29-jarige loodgieter Will Brown, is haar grootste fan.

Geen opmerkingen: