zondag 4 december 2011

Schandaal! Onderwijzeres voor klas 7-jarigen: "Kerstman bestaat niet"

Een onderwijzeres in Nanuet, in de staat New York, heeft zich de toorn van het hele dorp op de hals gehaald nadat ze aan een klasje 7- en 8-jarigen doodleuk vertelde dat de Kerstman niet bestaat.

"Een zuurpruim, een pretbederfster", zo wordt de onderwijzeres bestempeld in de New York Post. "Ze heeft Kerstmis verknald voor die kinderen, ze moet gestraft worden".

"Het zijn jullie ouders!"
Tijdens een les over de Noordpool flapte de onderwijzeres het eruit: "De Kerstman bestaat niet! Het zijn jullie ouders die cadeautjes kopen en ze onder de kerstboom leggen, niet die malle man met een baard en een arrenslee". De ouders van de kinderen willen hun onderwijzeres intussen roosteren als een kastanje.

Straffen
"Mocht dat gebeuren met mijn dochter, ik zou woedend zijn", verklaarde de 48-jarige Sean Flanagan, wiens dochter vorig jaar in hetzelfde klasje zat.

"Mochten haar oudere broers haar vertellen dat de kerstman niet bestaat, ik zou ze straffen. Wat er met die onderwijzeres moet gebeuren? Ik mag er niet aan denken".

Een nanny die een kind op de school afhaalde, verklaarde aan The Post: "Wie kinderen vertelt dat de kerstman niet bestaat, zou kolen in zijn kerstsok moeten krijgen".

Heilig
"Het is wraakroepend dat en onderwijzer een kind zijn onschuld ontneemt en iets heiligs als de kerstman ontsluiert", verklaarde dan weer de 59-jarige oma Margaret Fernandez. "Indien dit mijn kleinkind zou overkomen, ik zou zeggen dat de onderwijzeres zich vergist, en dat de kerstman wel écht is".

De onderwijzeres maakte de onvergeeflijke fout tijdens een les over de Noordpool, toen de kinderen zeiden dat ze de Noordpool wisten liggen omdat de kerstman daar woont.

De schooldirectie wilde geen commentaar geven over het incident, de politie verklaart dat de zaak intern wordt behandeld.

De kerstman zelf, die gisteren van dienst was in het lokale winkelcentrum, reageerde wel. "Toen ik las wat er op die school is gebeurd, dacht ik dingen die niet voor publicatie vatbaar zijn. Ik vind het jammer dat die juffrouw de geest van Kerstmis niet meer in haar hart draagt. Het is belangrijk die geest levend te houden, want de kerstman is er voor iedereen".

Het verhaal schoot ook de kleindochter van Virginia O'Hanlon in het verkeerde keelgat. In 1897 schreef O'Hanlon een brief naar de krant New York Sun met de vraag of de Kerstman écht bestond. "Ja, Virginia, de kerstman bestaat", was het antwoord dat ze toen kreeg.

"Mijn oma was jarenlang onderwijzeres, en ze heeft altijd positief geantwoord op de vraag of de kerstman echt is", aldus Mary Blair. "De belangrijkste dingen in de wereld zijn dingen die je niet kan zien of aanraken: liefde, vriendelijkheid en vrijgevigheid".

Geen opmerkingen: