maandag 5 december 2011

Schot met 16 kinderen bij 14 vrouwen: "Ze moeten de pil maar nemen"

Jamie Cumming, de 35-jarige Schot die 16 kinderen heeft bij 14 verschillende vrouwen en een zeventiende verwacht bij nog een andere vrouw, heeft zijn licht laten schijnen over zijn uitspattingen. "'Ga en vermenigvuldig U', staat er toch in de bijbel?", argumenteert hij. En nog: "De vrouwen die met me slapen moeten de pil maar nemen als ze niet zwanger willen worden."

De Britse tabloid Sunday People liet de werkloze Schot dit weekend aan het woord. Cumming beweert onder andere dat slechts negen à tien kinderen zeker van hem zijn. "De realiteit is dat al die vrouwen maar al te blij waren om mijn kinderen te baren. Misschien dachten sommigen van hen dat ik een goede vangst was. Anderen dachten dan weer dat ik met hen een gezinnetje zou starten. Ik heb die dingen nooit beloofd."

"Ik weet dat het niet kies is om dit te zeggen, maar naar mijn mening is wat ik heb gedaan te rechtvaardigen omdat ik een man ben. Mensen die een oordeel over mij proberen te vellen, herinner ik graag aan de bijbel. Daarin staat: 'Ga en vermenigvuldig U'", aldus Cumming, die verder beweert zijn woonplaats Dundee te "herbevolken".

Pispaal
Cumming vindt het niet kunnen dat hij nu de pispaal is. "Contraceptie werkt langs twee kanten. Waarom nemen vrouwen die seks met me willen zonder kinderen te krijgen de pil niet", vraagt hij zich af, eraan toevoegend dat hij van zichzelf vindt dat hij een goede vader is. "Als een van mijn kinderen in nood verkeert, zal ik alles laten vallen om hulp te bieden.

Volgende maand verwacht de werkloze Schot zijn zeventiende kind bij een vijftiende vriendin. Ondertussen sluit hij niet dat er nog andere kinderen kunnen volgen. "Natuurlijk wil iedereen een sprookjesachtig einde. Maar misschien heb ik teveel op mijn kerfstok, heb ik te veel pijn veroorzaakt en verdien ik het niet gelukkig te zijn. En daarbij, ik ben niet zeker of ik ooit trouw kan zijn.

Geen opmerkingen: