vrijdag 20 januari 2012

Indiase leraar heeft plots 10 miljard dollar op zijn rekening

Stel je voor: je opent je bankrekening en ziet plots dat er meer bijna 10 miljard dollar (7,8 miljard euro) op staat te pronken. Het overkwam een Indiase leraar die maandelijks een 700-tal dollar opstrijkt. Toen Parijat Saha echter zijn homebanking opzette, kreeg hij het even warm. In plaats van de gebruikelijke stand van zaken van 200 dollar, was hij plots multimiljardair.

"Zondagavond was ik mijn rekening aan het controleren toen ik op het enorme bedrag stuitte. Ik was in shock en belde meteen naar de bank", zei Saha aan BBC. De State Bank van India weet begot niet hoe al dat geld op de rekening van de leraar is terechtgekomen. Tot zolang beschikt de Indiƫr over de aanzienlijke som, miljarden die hij echter niet mag uitgeven. "Ik kan er enkel naar kijken en van dromen." Ter illustratie: het jaarlijkse budget voor onderwijs in India bedraagt 11,5 miljard dollar.

Geen opmerkingen: