vrijdag 22 juni 2012

School moedigt leerling aan om 'zelfmoordbrief' te schrijven

En de prijs voor de domste schoolopdracht gaat naar de Discovery Academy in Staffordshire, Groot-Brittannië! De 14-jarige Wesley Walker moest een afscheidsbrief schrijven aan zijn moeder, waarin hij moest neerpennen dat hij een terminale ziekte had en dat zijn leven nog slechts enkele uren ging duren. Toen Wesley de brief aan zijn moeder gaf, reageerde ze geschokt. Ze dacht dat het een zelfmoordbrief was.
In de brief, die de BBC kon inkijken, staat onder andere het volgende: "Met deze brief wil ik afscheid nemen en je bedanken dat je mij het leven hebt geschonken. Ik wil niet dat je droevig bent, herinner daarentegen de leuke momenten." De jongen vroeg ook om zijn Xbox-console en bijhorende games aan zijn vader te geven. Het overige was voor zijn moeder.
"Ik vond het ziekelijk", zo zegt de moeder. "Het is niet verantwoord dat scholen zulke opdrachten geven aan hun leerlingen. Ik ga er helemaal niet mee akkoord." Een woordvoerder vertelde dat de opdracht onderdeel was van een expressieve les. De school heeft intussen haar excuses aangeboden.

Geen opmerkingen: