maandag 3 oktober 2011

Canadees stuurt 5.000 'messages in a bottle', krijgt 3.000 antwoorden terug

Een Canadees die sinds 1996 zo'n vijfduizend boodschappen in een fles de oceaan heeft ingegooid, heeft ondertussen al drieduizend antwoorden van over de hele wereld teruggekregen. Dat meldt de BBC.

Harold Hackett werpt zijn boodschappen pas weg als de wind goed staat in zijn woonplaats op Prince Edward Island aan de Atlantische Oceaan: wanneer de wind uit het westen of zuidwesten waait. En zelfs dan kan het lang duren vooraleer de flessen -én de boodschappen- gevonden worden. "Soms zelfs dertien jaar", aldus Hackett, die al antwoorden heeft mogen ontvangen uit Afrika, Rusland, Zuid-Amerika, Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk en IJsland.

"Ik verstuur graag brieven op de ouderwetse manier", zegt Hackett. Zijn telefoonnummer geeft hij niet mee in zijn brieven. "Anders zouden de vinders me bellen in plaats van terug te schrijven. Brieven kan ik bijhouden, telefoontjes niet", klinkt het. Veel van zijn pennevrienden blijven ondertussen schrijven. Elk jaar krijgt Hackett ongeveer 150 kerstkaartjes, en cadeautjes en souvenirs. "Ik blijf het doen zolang ik kan", aldus de Canadees.

Geen opmerkingen: