donderdag 10 november 2011

Bunga Bunga Berlusconi: zijn strafste uitspraken

• "Ik ken iemand die een film maakt over de concentratiekampen. Jij kan perfect kampbewaker spelen"
(tegen Duits Europees Parlementslid Martin Schulz)

• "Ik ben de Jezus Christus van de politiek. Ik ben een geduldig slachtoffer, ik offer mezelf op voor iedereen"

• "Lees het zwarte boekje van het communisme en je zal ontdekken dat ze in het China van Mao geen kinderen aten, maar dat ze hen kookten om de velden te bemesten"

• "Mussolini heeft nooit iemand vermoord. Mussolini stuurde mensen gedwongen op vakantie"

• "Ze zetten hen op een vliegtuig en zeiden dan: 'het is een mooie dag, ga maar een beetje buiten spelen'"
(over de Argentijnse junta)

• "Ze noemen mij een dwerg, maar ik ben tenminste groter dan Sarkozy en Poetin"

• "Obama is jong, knap en gebruind"
(reactie op verkiezing Obama)

• "Beschouw het tentenkamp als even kamperen"
(tegen slachtoffers aardbeving)

• "Minder migratie is minder misdaad"
(over illegale immigratie)

• "Wie niet op rechts stemt, is mentaal gehandicapt"

• "Zoek een rijke vent"
(over vrouwen in armoede)

• "Het is toch beter om gepassioneerd te zijn door mooie vrouwen dan door homo's"
(op de kritiek dat hij een vrouwenloper is)

• "De kanker van de democratie"
(over de rechters en aanklagers in het corruptieproces dat tegen hem loopt)

• "Merkel haar achterwerk is een oninneembaar fort"
(in afgeluisterd telefoongesprek)

• "Italië in crisis? De restaurants zitten vol, je vindt maar moeilijk een leeg zitje op het vliegtuig en de vakantieoorden zijn volgeboekt"
(over de financiële crisis in zijn land)

Geen opmerkingen: