dinsdag 5 februari 2013

Ik mocht niet cheerleaden tijdens Super Bowl omdat ik 800 gram verdikt ben

Bij de Ravens lachen ze er niet mee: cheerleader Courtney Lenz zag de Super Bowl aan haar neus voorbij gaan omdat ze naar eigen zeggen "achthonderd gram verdikt was". "Ik werd eerder dit seizoen op de vingers getikt omdat ik een beetje bijgekomen was", aldus de knappe meid. "Elke week worden we gewogen. Ik heb geen echte uitleg gekregen waarom ik niet meer in het team zat, maar dat was de enige disciplinaire sanctie die ik gekregen heb. Nochtans zijn er andere meisjes die ook verdikt waren en wel mochten gaan."
In allerijl werd er nog een Facebookactie opgestart om Courtney in de Superdome van New Orleans te krijgen, maar zelfs 7.000 'likes' mochten niet meer baten. Mark Zinno -een mannelijke cheerleader van de Ravens- kan de beslissing wel begrijpen. "Als professionele cheerleader moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen", schreef hij in een open brief naar de media. "Er goed blijven uitzien en je gewicht behouden horen daar ook bij. Daarnaast moet je ook een goed uithangbord zijn. Dat houdt onder meer in dat je niet mag gaan drinken met spelers van het team. Die regel heeft ze ook overtreden, maar dat vergat ze blijkbaar te vermelden."

Geen opmerkingen: