vrijdag 28 oktober 2011

Security ontslagen voor briefje bij vibrator in bagage

De luchthavenautoriteiten in de VS hebben een security ontslagen. De man kon tijdens een bagagecontrole niet aan de verleiding weerstaan om een briefje bij de vibrator van een passagier te steken. Op het stukje papier stond een stimulerende boodschap.

Het tasje behoorde toe aan een advocate en feministe die op Twitter melding maakte van haar vondst. Haar daad bleef dus niet zonder gevolgen en dat betreurt ze nu. Ze wou enkel een duiscussie starten over de extreme veiligheidsmaatregelen en het gebrek aan privacy van passagiers. "Ze hebben me laten weten dat de man zijn ontslag gekregen heeft maar dat was nu ook weer niet de bedoeling", aldus Jill Filipovic.

"Het is makkelijk om iemand te slachtofferen maar punt is dat het vooral ging om een inbreuk op de privacy door de overheid. Dat gebeurt steeds meer. Niet alleen door de luchthavenautoriteiten maar ook door andere instanties en dat allemaal omder het mom van veiligheid", zegt Filipovic.

"Het incident toont nog maar eens aan hoe absurd sommige veiligheidsregels geworden zijn en vooral de reactie erop. Ik postte een foto van het briefje en een paar lijnen commentaar op mijn twitteraccount voor mijn volgers. Ik wou gewoon een debat beginnen over respect voor de privacy van passagiers in het post 9/11-tijdperk."

Op het briefje stonden de stimulerende woorden 'Get your freak on girl'. De man werkte op Newark Airport in New York.

Geen opmerkingen: