dinsdag 15 mei 2012

Noodoproep vanuit het treintoilet zorgt voor hilarische twitterconversatie

De Deutsche Bahn kan je niet verwijten niet mee te gaan met de nieuwste technologiën. Zo heeft de Duitse NMBS haar eigen twitteraccount @db_bahn, waarvoor dertien medewerkers zijn ingeschakeld om info in verband met vertragingen of ongelukken te melden, of om tweets van reizigers zo snel mogelijk te beantwoorden. Dat dit geen loze belofte is, blijkt uit het hilarische voorbeeld hieronder waarbij een grappenmaker met een acuut probleem zit. Zo ontspon er zich volgende twitterconversatie tussen 'gedankenloser' en db_bahn. Die eerste blijkt een 22-jarige Duitse student filosofie te zijn.
gedankenloser: Liefste @db_bahn, op de IC2372 van Gö naar Hannover is er in het voorste toilet geen wc-papier meer. Kunnen jullie daarvoor zorgen?
DB_Bahn: Neen, dat kunnen we van hier niet regelen. Spreek alstublieft iemand van het IC-personeel aan.
gedankenloser: Liefste @DB_Bahn, ik zit op het toilet. Ik kan toch niet zomaar opstaan en door de trein lopen? Ik heb nog wel tijd om te blijven zitten tot Hannover.
DB_Bahn: @gedankenloser Dat is spijtig, maar we hebben echt geen mogelijkheid om treinbegeleiders te contacteren.
gedankenloser: Liefste @DB_Bahn, ik heb dan maar het Bahn-magazine gebruikt dat hier lag. Mag ik dat mee doorspoelen of kan het toilet zo verstopt raken?
DB_Bahn: @gedankenloser Ik heb begrip voor uw netelige positie, maar het magazine had je toch beter niet gebruikt om je doel te bereiken.
gedankenloser: Liefste @DB_Bahn, ik weet dat dit niet echt proper was, maar ik bevond me echt wel in een ambetante situatie en vraag om begrip. Heeft U tips voor een volgende keer?
DB_Bahn: @gedankenloser Wanneer U nog wel eens geconfronteerd wordt met een onverwachtse stoelgang, wordt er aanbevolen altijd zelf wat papier op zak te hebben.
gedankenloser: Liefste @DB_Bahn, die raad ga ik zo snel mogelijk opvolgen. Alvast bedankt voor het begrip en ik wens U een ongevalvrij weekend toe.
DB_Bahn: @gedankenloser Bedankt, dat wens ik U ook toe!
"Natuurlijk zat ik niet echt in dat toilet", aldus John H. uit Marburg, Hessen - alias 'gedankenloser' - in Bild. "Ik wou de Twitter-medewerkers van de Bahn gewoon even aan het lachen brengen en zien of ze zin hadden voor humor." Bahn-woordvoerder Jens Appelt: "Ook bij aparte vragen proberen we onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Onze treinen zijn normaal gezien wel altijd met voldoende wc-papier en papieren handdoeken uitgerust."

Geen opmerkingen: