vrijdag 5 oktober 2012

'All you can eat'-restaurant bant twee gasten omdat ze te veel aten

In het Zuid-Engelse Brighton zijn twee mannen levenslang verbannen uit een zogenaamd 'all you can eat'-restaurant voor 15 euro. Nadat ze elk vijf porties gewokte groenten naar binnen hadden gewerkt, kregen Andy George en Dalmon Miles te horen dat ze niet langer welkom waren in de zaak.
De manager van het restaurant beschuldigt de twee ervan "twee varkens te zijn, die hem failliet vreten". Andy en Dalmon worden ook aangewreven steeds een zootje van de buffettafel te maken in een poging zo veel mogelijk naar binnen te werken in een zo kort mogelijke tijdsspanne.
Toch wel danig in zijn wiek geschoten, claimt de 26-jarige Miles -een gewezen rugbyspeler- dat het restaurant zich maar aan zijn belofte moet houden. Volgens hem en zijn maat zijn de geserveerde porties veel te klein, waardoor ze wel verplicht zijn meermaals terug te keren. Twee jaar lang bezocht het duo al tweemaandelijks het Gobi-restaurant. "Ik dacht eerst dat de baas een grap maakte", aldus Miles.
Alleen gratis water Maar die baas, die anoniem wil blijven, is wel degelijk serieus. "Ze verpesten vooral de sfeer voor de anderen met hun gortig gedrag. We bieden een buffet aan waarbij de klant zelf zijn maaltijd kan samenstellen en dat daarna kan laten grillen of wokken, maar zij kwakken meestal meteen alle groenten in een kommetje. Ze lopen ook echt naar het buffet en duwen andere klanten weg. Terwijl dit nergens voor nodig is, want je kan hier uren blijven zitten. Dit kon zo niet blijven duren. "
Bovendien bestelde het duo nooit iets bovenop het menu van 15 euro. "Om te drinken kozen ze alleen maar voor water, dat gratis is. Maar dit is hier geen liefdadigheidsinstelling maar een zaak. Tenslotte is het mijn restaurant en kan ik mensen de toegang ontzeggen. Twee jaar lang heb ik hun onbeschoft gedrag getolereerd, maar nu heb ik mijn buik echt vol van die gasten."

Geen opmerkingen: