maandag 24 oktober 2011

"Neen, agent. Ik dronk niet, ik blowde"

Het heimelijk gedoe in een park trok de aandacht van een patrouille. Twee agenten stapten op de man en hij haalde meteen het beste excuus boven. "Ik ben niet dronken, ik heb 'gesmoord'". Als excuus voor het negeren van het drankverbod kon dat wel tellen maar de agenten waren niet opgezet met zijn drugsgebruik.

Timothy Soldani was naar een park getrokken in Portland in de staat Oregon. De 36-jarige ging op een bankje zitten en rolde een joint. Niet al te openlijk natuurlijk want naast het drankverbod in het park mag er nergens geblowd worden in Portland. Zijn heimelijk gedoe was een patrouille niet ontgaan. De agenten dachten meteen dat de Amerikaan aan het drinken was en gingen verhaal halen. Soldani moest het park verlaten en uitleg verschaffen. "Ik was niet aan het drinken, ik was aan het blowen", sprak de Amerikaan en hij haalde nog een voorraadje marihuana uit zijn zakken, om zo de agenten te overtuigen. Die schrokken en sloegen de Portlander meteen in de boeien. Soldani werd achter de tralies gegooid op beschuldiging van drugsbezit en dealen.
De agenten waren niet opgezet met de voorraad waarmee de man rondliep.

Geen opmerkingen: